Často kladené otázky (FAQ)
Obsah
Co dělat, když spojení na SMTP server nefunguje?
Jak se vyhnout označení mailu za spam?
Je možné používat software SenderMatic zdarma?
Jak nainstalovat program SenderMatic Emailer Enterprise v počítačové síti?
Program SenderMatic se neví připojit k MS SQL databázi.
Neobdrželi jsme licenci do 48 hodin od přeběhnutí platby.
Jak neposílat SPAM? Jak se nedostat na blacklist?
Příručka pro hromadné posílání emailů od Google.
Otázky a odpovědi
Co dělat, když spojení na SMTP server nefunguje?
Přečtěte si, jaké jsou nejčastější příčiny nefunkčnosti připojení na server pro odchozí poštu (SMTP). Jak nastavit e-mailový účet (SMTP)?
Jak se vyhnout označení mailu za spam?
Přečtěte si doporučení, jak se vyhnout označení emailu za spam. P>
Je možné používat software SenderMatic zdarma?
Ano, kdykoliv si jej můžete bezplatně stáhnout a používat po časově neomezenou dobu.
Pro více informací se podívejte na rozdíly mezi placenými a bezplatnou verzí programuSenderMatic.
Program SenderMatic se neví připojit k databázi.
S velkou pravděpodobností Microsoft SQL server nepracuje správně nebo není korektně nainstalován. Zkontrolujte, prosím, funkčnost MS SQL serveru, případně jej zkuste přeinstalovat (nainstalovat) manuálne.
Neobdrželi jsme licenci do 48 hodin od přeběhnutí platby.
V první řadě si prosím zkontrolujte spamovou složku vašeho emailového účtu, které jste uvedli při nákupu. Pokud jste licenci nenašli, kontaktujte prosím naši podporu zákazníkům.
Jak neposílat SPAM? Jak se nedostat na blacklist?
Při rozesílání velkého množství stejných zpráv v rámci marketingové kampaně se může stát, že váš SMTP server bude zařazen na černou listinu, tzv. blacklist. Dostanete tedy označení rozesílatele nevyžádané pošty a vaše zprávy se nedostanou ke konečnému příjemci.
Nejdříve je třeba vyjasnit jako váš e-mail dostane nálepku spam. Stát se tak může automaticky například prostřednictvím filtrů na e-mailových serverech poskytovatelů internetových služeb, lokálních firemních serverech, antivirových softwarů s antispamovou ochranou nebo prostřednictvím integrovaného filtru emailového klienta (Thunderbird, Outlook ...).
Příjemce může zprávu označit jako SPAM i ručně. Jeden z důvodů může být chybějící možnost odhlášení, nebo vaši zprávu takto označí příjemce přesto, že se k odběru zpráv registroval a má možnost odhlášení.
Z dřívějších informací vyplývá, že stoprocentní řešení vůči vašemu zařazení na černou listinu neexistuje. Následující doporučení vám však pomohou předcházet negativnímu hodnocení SPAM-ovými filtry a vaše zprávy budou s vysokou pravděpodobností doručené:
- odesílejte pouze vyžádané zprávy
- využívejte personalizaci zpráv - vkládejte do nich oslovení, jméno příjemce ...
- ve zprávě se snažte používat více textů než obrázků
- kromě html používejte ve zprávě i čistý text
- předmět zprávy nepište čistě s velkými písmeny
- nepoužívejte v textu slova jako jsou sex, viagra, milionář ..., které se často vyskytují v SPAM-och.
-
před odesíláním zkontrolujte systémový datum
(nekorektní datum například z budoucnosti může také negativně ovlivnit hodnocení zprávy) - příjemce zprávy musí mít možnost odhlášení z odběru zpráv
- před odesíláním kampaně využijte zabudovanou kontrolu SpamAssassin přímo v softwaru EMASender, která ohodnotí, zda vaše e-mailová zpráva nemá znaky SPAM-u.
Zdali se vaše adresa nedostala přes veškerou snahu na blacklist, si můžete ověřit například na této adrese http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx .
O vyřazení z blacklistů lze požádat zde: http://www.spamhaus.org/lookup/